Google Partner
Skip to main content
[:nl]wat is een customer journey[:]

Wat is een Customer Journey?

Nadat u uw doelgroep heeft bepaald is het tijd voor de volgende stap: het designen van uw Customer Journey. Het is belangrijk om een Customer Journey te maken om zo uw klanten hun weg vast te leggen van voor ze iets bij uw aanschaffen. Door te weten welke stappen uw klanten ondernemen voor een aankoop te maken weet u precies via welke kanalen uw klanten het beste te bereiken zijn en met welk gedrag ze bereikt willen worden.

Uw advertenties door G-Promotion laten doen? Dat kan! Klik hier om contact op te nemen met G-Promotion

adverteren

Als ondernemen moet u de term wel kennen. Adverteren is iets waar een ondernemer, vooral een startende ondernemer, niet meer omheen kan. Niet alleen wilt u natuurlijk klanten binnen halen via advertenties maar u wilt ook dat uw advertenties beter zijn dan die van uw concurrenten.

Adverteren kan om 3 verschillende beweegredenen. Namelijk:

  • Mensen bewust maken van uw bedrijf
  • Mensen een mening laten vormen over uw bedrijf
  • Mensen laten kopen bij uw bedrijf

Het is belangrijk dat u weet dat voor elke verschillende reden van adverteren ook een hele andere techniek van adverteren zit en dus ook andere adverteringsplatformen gebruikt zullen worden. Hiervoor is het belangrijk dat u voorafgaand goed onderzoek heeft gedaan naar wat de intentie van uw advertentie is.

Verdeling van een Customer Journey

Customer Journey’s kunnen volgens veel verschillende methodes gemaakt worden. Ik zelf heb de AIDA methode hoog in het vaandel zitten. Dit is een 4 delig Customer Journey model die de volgende stappen als basis beschouwd:

  • Attention
  • Interest
  • Desire
  • Action

De Customer Journey wordt hierdoor verdeeld in 4 aparte fases. Bij attention vangt u de aandacht op bij de klant. Dit is het eerste ontmoetingsmoment met uw bedrijf en vindt meestal online, via-via, in een winkel of door middel offline media plaats. Bij de 2e fase, interest, heeft de klant al wel van uw bedrijf of product gehoord maar weet de klant nog niet waarom deze een aankoop bij u zou maken. U moet dus de interesse wekken van de klant door specifieker te gaan communiceren in uw waarde voor de klant. Dit gaat meestal door online adverteren, via uw website zelf, e-mail contact en/of offerte aanvragen. Bij fase 3: desire gaat het om de klant het gevoel geven dat hij of zij datgene wat u aanbiedt nodig heeft. Hier speelt u dus in op de “pains” van de klant. Hier is één aanpak key, herhalen herhalen en herhalen. De klant moet zo vaak mogelijk herinnerd worden aan het feit dat hij of zei niet kan leven zonder uw product of dienst. In de laatste fase, action gaat de klant het door u aangeboden product of dienst aanschaffen. Hierin kan u de klant ondersteunen met nog wat extra overhaaltechnieken. Hier kan u denken aan korting(codes), garantiebeloftes, tijdelijke acties zoals gratis verzending en zo zijn er nog veel meer opties.

Voor de echte Customer Journey experts is er ook nog een vijfde fase in het AIDA-Model. Dit is de aftersales fase, ookwel Retention. Hier denkt u na over wat er gebeurd na de aankoop. Heeft u een klantenservice bereikbaar, een e-mail lijst, een nieuwsbrief, een garantieperiode? Dit zijn allemaal dingen om over na te denken. Het uiteindelijke doel in deze fase is natuurlijk simpel: Hoe zorg ik ervoor dat mijn klant vaker aankopen bij mij gaat doen.

 

Hoe u al deze informatie achterhaald? Dat kan maar op één manier, door het na te vragen bij de door u gekozen doelgroep. Dit wordt meestal gedaan met enquêtes en één-op-één interviews met uw klanten of doelgroep. U leest meer over het daadwerkelijk uitschrijven van een Customer Journey in onze premium nieuwsbrief artikelen.

G-Promotion-logo-blog-header

Een advertentie campagne opzetten?

In het onderzoeken en uitschrijven van een campagne moet veel tijd worden gestoken. Om u deze tijd te laten besparen bieden wij u graag onze diensten aan om de advertering van uw bedrijf voor u te regelen.

Graag? Vraag nu naar de mogelijkheden door te bellen naar +31 162 785 596 of stuur ons een mailtje naar nieuws@g-promotion.nl. We gaan graag met u aan tafel zitten om te kijken naar de mogelijkheden.

G-Promotion.nl verzorgt effectieve advertering campagnes waarmee u direct resultaat behaalt. Wij bieden een compleet pakket bestaande uit voorafgaand onderzoek, advertering op platformen die voor uw doelgroep aanspreekbaar zijn, campagne optimalisatie en maandelijkse succes rapportages. Adverteren is een kleine investering vergeleken met de verhoogde bezoekersaantallen en naamsbekendheid die u zal ontvangen!

Meer weten over adverteren? Ontvang toegang tot artikelen waarin wij u uitleggen welke adverteer tools u het beste kan gebruiken voor welke doelgroep en hoe deze werken door onze maandelijkse SEA nieuwsbrief te volgen!

Leave a Reply

WhatsApp chat
Call Now Button