Google Partner
Young,Businesswoman,Using,Smart,Phone,,social,,Media,,Marketing,Concept

Op welke adverteer kanalen kan ik het beste adverteren?

Dit is een vraag waar elke ondernemer graag een makkelijk antwoord op wil hebben. Helaas ligt het iets moeilijker dan simpelweg de meest populaire adverteer kanalen opsommen. Afhankelijke factoren die hier in meetellen zijn:

  • Wie is uw doelgroep?
  • Waar zit uw doelgroep?
  • Op wat voor manier kijkt uw doelgroep naar advertenties per advertentie kanaal?
  • Hoe wordt er gereageerd op advertenties per advertentie kanaal?

 

Een simpel antwoord op de vraag welke adverteer kanalen u het beste kunt gebruiken is er dus niet, maar er kan zeker een antwoord op gegeven worden na het onderzoeken van de doelgroep.

Uw advertenties door G-Promotion laten doen? Dat kan! Klik hier om contact op te nemen met G-Promotion

Adverteren

Als ondernemer moet u de term wel kennen. Adverteren is iets waar een ondernemer, vooral een startende ondernemer, niet meer omheen kan. Niet alleen wilt u natuurlijk klanten binnen halen via advertenties maar u wilt ook dat uw advertenties beter zijn dan die van uw concurrenten.

Adverteren kan om 3 verschillende beweegredenen. Namelijk:

  • Mensen bewust maken van uw bedrijf
  • Mensen een mening laten vormen over uw bedrijf
  • Mensen laten kopen bij uw bedrijf

Het is belangrijk dat u weet dat voor elke verschillende reden van adverteren ook een hele andere techniek van adverteren zit en dus ook andere adverteringsplatformen gebruikt zullen worden. Hiervoor is het belangrijk dat u voorafgaand goed onderzoek heeft gedaan naar wat de intentie van uw advertentie is.

Klantonderzoek

Om er achter te komen op welke advertentie kanalen je klanten aanwezig zijn en hoe ze naar advertenties op deze kanalen kijken kunt u het beste een klantenonderzoek uitvoeren. Hier specificeerd u uw klant zo veel mogelijk. Dit doet u bijvoorbeeld door te specifieren op leeftijd, woonplaats, gender of juist op hele specifieke dingen zoals houden ze van tuinieren, eten ze graag ijs of hebben zij interesse in het lezen van boeken. Waar u uw doelgroep op specificeert ligt aan uw product of dienst en of de door u gekozen doelgroep interesse moet hebben in specifieke dingen om van uw product of dienst gebruik te willen of kunnen maken. Zodra u uw doelgroep gespecificeerd heeft kunt u op onderzoek uit. Op steekproefcalculator.nl kunt u berekenen hoeveel respondenten u moet hebben op uw vragenlijst om voor uw gehele doegroep te spreken, zo weet u zeker dat u op golflengte zit met uw doelgroep. U kan uiteraard ook minder mensen ondervragen zodra u het idee krijgt dat de al ondervraagde groep op een lijn ligt.

 

Goede voorbeelden van vragen die u aan uw doelgroep kan stellen om te achterhalen van welke adverteer kanalen u gebruik kan maken zijn:

  • Welke sociale media gebruikt u?
  • Bent u abbonnee op kranten of tijdschriften?
  • Kijkt u veel video’s op Youtube?
  • Gebruikt u Google als zoekmachine?
  • Wat vindt u er van als u een advertentie tegenkomt van een bedrijf zodra u op hun website bent geweest?
  • Luisterd u dagelijks naar de radio?

De vervolg stap is om te achterhalen of de doelgroep ook kijkt naar advertenties op deze kanalen en wat voor advertenties gewenst zijn bij de doelgroep. Zo bestaan advertenties van kledingmerken vaak uit sliders van verschillende kledingstukken, maar advertenties van een restaurant bestaan vaak uit een sfeerimpressie. Zo moet ook u uitvinden wat uw doelgroep graag wilt zien in de advertenties, of deze informatief of juist uit veel beeldmateriaal moet bestaan en of de advertentie interactie van de doelgroep vereist of niet. Dit kan u achterhalen met onder andere onderstaande vragen:

  • Hoe goed bekijkt u advertenties op Facebook (of Instagram, LinkedIn, Tiktok, etc.)
  • Wat voor gevoel krijgt u als u verplicht moet kijken naar een advertentie op Youtube maar het product wat aangeboden wordt in de advertentie wel aantrekkelijk voor u is?
  • Leest u liever waar een advertentie over gaat of wilt u alles verwerkt zien in beeldmateriaal?
  • Heeft u wel eens de drang een kleding stuk te kopen wat een beroemdheid / influencer ook draagt?
  • Neemt u vaak deel aan online winacties via bijvoorbeeld Instagram of Facebook?
  • Blijft u luisteren als iemand op straat een demo wilt geven van een product?
  • Neemt u gratis samples aan wanneer deze aan u aangeboden worden?

Zo kunt u op deze manier allerlei vragen bedenken die voor uw product of dienst van toepassing zouden kunnen zijn. Zorg ervoor dat je volledige vragenlijst niet meer dan 3 minuten lang is wanneer je mensen face-to-face probeerd te benaderen en niet meer dan 7 minuten lang is wanneer dit via een online enquête gaat.

G-Promotion-logo-blog-header

Een advertentie campagne opzetten?

In het onderzoeken en achterhalen van uw doelgroep’s wensen moet veel tijd worden gestoken. Om u deze tijd te laten besparen bieden wij u graag onze diensten aan om de advertering van uw bedrijf voor u te regelen.

Graag? Vraag nu naar de mogelijkheden door te bellen naar +31 162 785 596 of stuur ons een mailtje naar nieuws@g-promotion.nl. We gaan graag met u aan tafel zitten om te kijken naar de mogelijkheden.

G-Promotion.nl verzorgt effectieve advertering campagnes waarmee u direct resultaat behaalt. Wij bieden een compleet pakket bestaande uit voorafgaand onderzoek, advertering op platformen die voor uw doelgroep aanspreekbaar zijn, campagne optimalisatie en maandelijkse succes rapportages. Adverteren is een kleine investering vergeleken met de verhoogde bezoekersaantallen en naamsbekendheid die u zal ontvangen!

Meer weten over adverteren? Ontvang toegang tot artikelen waarin wij u uitleggen welke adverteer tools u het beste kan gebruiken voor welke doelgroep en hoe deze werken door onze maandelijkse SEA nieuwsbrief te volgen!

Leave a Reply

Call Now Button