Google Partner

SEO optimalisatie: Hoe voer ik een zoekwoorden onderzoek uit?

SEO, als ondernemer met een eigen website heeft u vast wel eens gehoord van de term. Maar wat houdt SEO nu precies in, en hoe weet u nou welk zoekwoord voor u relevant is? Niet alleen leggen wij het concept van een zoekwoorden onderzoek aan u uit, we helpen u ook graag door de taak uit uw handen te nemen. Toch zelf een poging wagen? Lees dan vooral verder over wat een zoekwoorden onderzoek is, hoe je hem uitvoert en waar je vooral goed op moet letten.

Uw SEO optimalisatie laten verzorgen door G-Promotion? Dat kan! Klik nu hier om samen te kijken naar de mogelijkheden.

Wat is SEO?

SEO, ook wel Search Engine Optimalisation, is een marketing vorm die u helpt een hogere positie in de organische zoekresultaten van Google te bereiken. Deze positie in Google hangt af van meerdere factoren:

  • de tekst op uw website
  • het webdesign van uw website
  • externe links op uw website
  • interne links op uw website

Het optimaliseren van uw organische zoekresultaten is een slimme methode om voor de lange termijn meer bezoekers binnen te halen op uw website en meer conversies te genereren.

Wat zijn zoekwoorden

Zoekwoorden zijn de woorden die mensen invullen op Google om zo zoekresultaten te ontvangen. We weten nu dat het doel van SEO zo hoog mogelijk op de zoekpagina verschijnen is, maar hoe weet Google dan dat een pagina aansluit bij de zoekresultaten? Daar zijn de zoekwoorden dus voor. Door het koppelen van zoekwoorden aan uw website pagina’s en hier vervolgens Google doorheen te laten “crawlen”, weet Google precies waar de pagina op uw website over gaat en dat deze gekoppeld moet worden aan de zoekpagina in Google.

Waarom een zoekwoordenonderzoek

De eerste echte stap waarbij u aan het werk gaat met de SEO van uw website is een zoekwoordenonderzoek. Met een zoekwoordenonderzoek optimaliseert u namelijk de pagina’s van uw website door de focus op deze pagina’s te leggen op bepaalde focuswoorden. Voordat u hieraan begint moet u stilstaan bij een aantal vragen. Met welke zoekwoorden wilt u een positie claimen? Welke content speelt het beste in op de behoefte van uw klanten? Welke soort uitstraling wilt u uitgeven met uw zoekwoorden? Wat zijn populaire zoekwoorden voor uw branche? Deze vragen kan u alleen correct beantwoorden na het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek.

 

Het vinden van nieuwe zoekwoorden

Er zijn verschillende strategieën om de juiste zoekwoorden voor uw website te vinden. Ik benoem hier 3 strategieën die naar mijn persoonlijke ervaring het meest effectief zijn.

 

mindmappen

Een van de simpelste manieren van een zoekwoordenonderzoek is aan tafel te gaan zitten met uw team en simpelweg te gaan roepen. Vaak weet u wat er in uw marktsegment gebeurd, wat de trends zijn en hoe u hier op in moet spelen. Hier kan u dus ook goed uw zoekwoordenonderzoek mee uitvoeren. Zo weet u natuurlijk dat als u een winkel heeft die kledingkasten verkoopt u veel zoekwoorden die met kledingkasten te maken hebben in uw website wilt verwerken. Stel uzelf de vraag  waar mensen op zoeken wanneer ze op zoek zijn naar het product of de dienst die u verkoopt en begin met schrijven.

 

concurrenten

Dit is een erg goed werkende strategie. Uw concurrenten zullen waarschijnlijk, net zoals u nu, een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd hebben. Kijk dus op de website van uw concurrenten, op de Google resultaten van uw concurrenten en naar hun Meta-beschrijvingen om te kijken welke zoekwoorden zij gebruikt hebben.

Zoekwoorden vindt u in de header, de sub-koppen, de footer, interne links, META-beschrijving en worden vaak herhaald op pagina’s.

 

zelf zoekopdrachten uitvoeren

Nog een andere makkelijk uitgevoerde zoekwoordenonderzoek strategie is simpelweg gaan Google-en op producten om hier meer zoekwoorden bij te vinden.

Zo ziet u bijvoorbeeld wanneer u kledingkast in Google intypt schuifdeurkast of inbouwkast als co-zoekwoorden op de pagina verschijnen. Zo kan u wanneer u al een zoekwoord heeft uw lijst uitbreiden met andere zoekwoorden.

 

tools

Natuurlijk zijn er ook super handige tools die u kunnen helpen met uw zoekwoordenonderzoek zoals Google Search Console. Deze Google tool laat u zien met welke zoekwoorden u op dit moment al goed scoord en waar u dus nog meer focus op kan leggen. Een andere tool die ook zeker tot mijn favorieten behoort is Ahrefs. Ahrefs is een betaalde tool, maar is wanneer u op SEO wil focussen het elke cent waard. Ahrefs geeft u namelijk een duidelijk overzicht over hoe u ervoor staat in uw SEO zaken, maar ook wie uw grootste SEO concurrenten zijn en welke zoekwoorden zij gebruiken. Zo kunt u met Ahrefs verschillende analyses uitvoeren waarin u een ster wordt in SEO optimalisatie. Meer over gratis SEO zoekwoordenonderzoek tools vind u onder in de pagina.

SEO-campagne opzetten

In het schrijven van een SEO tekst, het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek of uw webdesign SEO optimaliseren moet veel tijd worden gestoken. Om u deze tijd te laten besparen bieden wij u graag onze diensten aan om de SEO optimalisatie van uw website voor u te regelen.

Graag? Vraag nu naar de mogelijkheden door te bellen naar +31 162 785 596 of stuur ons een mailtje naar nieuws@g-promotion.nl. We gaan graag met u aan tafel zitten om te kijken naar de mogelijkheden.

G-Promotion.nl verzorgt effectieve SEO optimalisatie waarmee u direct resultaat behaalt. Wij bieden een compleet pakket bestaande uit hoge kwaliteit SEO-teksten, professioneel webdesign en een efficiënte linkbuilding-campagne uiteraard inclusief zoekwoorden onderzoek.

SEO optimalisatie is een kleine investering vergeleken met de verhoogde bezoekersaantallen die u zal ontvangen op uw website!

 

Meer weten over SEO? Ontvang toegang tot onze exclusieve nieuwsbrief blogpagina waarin wij u uitleggen welke SEO tools u het beste kan gebruiken voor uw zoekwoordenonderzoek en schrijf u nu in voor onze SEO nieuwbrief!

Leave a Reply

Call Now Button